a little goes a long way

ramadhan kali ni betul2 berbeza dari yg sebelumnya

sebelum kahwin, memang tiap malam akan ekot mak ke masjid untuk terawih

selepas kahwin, terus dapat anak. so terus lupakan niat nak terawih tu

lepas tu dapat pulak anak second

tapi entah

sayup2 hati igtkan diri sendiri yang boleh je terawih sendiri. takperlu ke masjid. makin2 la kita ada anak kecik ni

so tahun ni gigih terawih sendiri di rumah

ya allah. dugaan lain benar

sebabnya nak habiskan 8 rakaat sorg2 rasa macam mustahil

rasa je la

tapi sebenarnya x mustahil pun

malam pertama buat 8 rakaat

tau2 doa lepas 4 rakaat

then 4 rakaat lagi

then settle.

alhamdulillah

begitu juga dengan malam2 seterusnya

ya allah indahnya percaturan Allah

kenapa lagi hati ni nak buat 1001 alasan x beribadah denganNya?

allah didik kita, bila ada tugas yg terasa sangat besar, pecah2kanlah nya kepada kecil2. sikit2 dibuat, konsisten di buat, akhirnya habis lah tugasan itu

xpayah nak layan sgt rs overwhelmed la sgala apa

tu mainan nafsu je

mainan perasaan malas

allahu…ruginya selama ini x mengambil peluang sebegini

10 malam terakhir…

10 malam terakhir…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *